כדי ליצור שמפניה טובה יש להכיר מצד אחד את היכולות העומדות לרשותנו, זני הענבים הקיימים ומיזוגים אפשריים. נרצה לבחון מה קהל היעד יאהב, אילו ענבים ואיזה תהליך התססה נעדיף לבחור, כדי שירצה ללגום עוד.
או במילים אחרות: אצלנו בסטודיו לא מתחילים ישר לבצור, לדרוך, להתסיס ולעצב. קודם כל נבדוק: מה גבולות הגזרה של השוק שלך? מהן התכונות הייחודיות לשוק שלך? מיהו קהל היעד שלך? מה המתחרים האחרים נוהגים לעשות? נלמד היטב את המושגים, את השפה ואת ההתנהגות המקובלת בענף ובשוק. נעקוב אחרי תופעות, ונקבל השראה ממגמות חדשניות.